Glaukom

Dijagnostika

Opis zahvata

Glaukom je neurodegenerativna bolest vidnog živca koja, ako nije pravovremeno dijagnosticirana i liječena, može dovesti do potpunog gubitka vida. Povišeni intraokularni tlak često se naziva glaukomom što nije u potpunosti točno. Neke osobe oštećenja vidnog živca razvijaju pri vrlo niskom očnom tlaku, dok druge povišeni očni tlak imaju godinama, a da pritom ne dolazi do oštećenja. Postoji više vrsta glaukomske bolesti koje možemo podijeliti u dvije kategorije: kronični i akutni glaukom. Kronični problem je češći i napreduje sporo tako da oboljela osoba primjeti simptome tek kad je bolest znatno uznapredovala. Upravo zato ga nazivamo „tihi ubojica vida“. Akutni glaukom nastupa naglo i često je popraćen brojnim bolnim nuspojavama (glavobolja, mučnina, povraćanje), a ako se pravovremeno ne reagira, oštećenje i gubitak vida mogu nastupiti vrlo naglo. Glaukom se diljem svijeta po učestalosti smatra drugim najčešćim uzročnikom sljepoće. Bolest pogađa približno jednu od 500 osoba u dobi od 50-80 godina. U rizičnu skupinu isto tako spadaju oni pacijenti koji imaju pozitivnu obiteljsku anamnezu na glaukomsku bolest. Kako bi se glaukomska bolest sa sigurnošću dijagnosticirala potrebno je napraviti detaljnu antiglaukomsku obradu koja sadržava analizu vidnog polja (Octopus), kompjutersku analizu vidnog živca (OCT PNO) i pregled specijaliste oftalmologa.

Kandidati

Kompletna antiglaukomska obrada se predlaže napraviti kod svih koji imaju pozitivnu obiteljsku anamnezu na glaukomsku bolest ili predispoziciju za dobivanje iste.

Oporavak

Ako se potvrdi dijagnoza glaukoma terapija je obično doživotna i potrebno je redovito raditi kontrole, kod težih slučajeva svakih par mjeseci a kod lakših slučajeva kod koji je očni tlak pod kontrolom jednom godišnje.

Brzo i jednostavno

Naručite se za pregled

Spremni smo za bilo koju vrstu problematike vezanu uz vaše oči. Pošaljite nam upit i u najkraćem mogućem roku dobiti ćete odgovor od našeg stručnog tima.

Lokacija

Ilica 129,
10000 Zagreb

info@poliklinikavukas.hr

Pratite nas na društvenim mrežama

www.facebook.com/ocnapoliklinikadrvukas

www.instagram.com/ocnapoliklinika_drvukas

Copyright by Očna poliklinika Dr. Vukas 2019. Sva prava pridržana.